vineri, 11 aprilie 2008

Reguli ciudate pentru sanatate


Câteva recomandări care la prima vedere par „curioase“, îţi pot fi extrem de utile.

Poţi să te asiguri că ai o poziţie corectă pe scaunul de la serviciu dacă îţi aşezi o oglindă pe birou în care să-ţi verifici din când în când postura. Aceasta şi alte reguli bizare care te ajută să fii sănătos îţi sunt oferite de mai mulţi specialişti citaţi de publicaţ ia britanică „Daily Mail“.

Spală-te pe dinţi într-un picior. „Când mă spăl pe dinţi, stau într-un picior, pentru că această poziţie ajută la stabilizarea muşchilor care ne protejează spatele şi pe care sedentarii, în special, nu-i folosesc suficient. Acest exerciţiu ne mai ajută să ne îmbunătăţim poziţ ia, deoarece suntem tentaţi să ne aplecăm într-o parte“, este de părere chiropractorul britanic Tim Hutchful.

Stai mai întâi pe piciorul stâng şi apoi, când simţi că-ţi pierzi echilibrul, stai pe cel drept.

Pune-ţi o oglindă pe birou. „O scurtă privire în oglinda de pe biroul meu îmi spune dacă am stat prea mult într-o rână, poziţie care pune presiune asupra spatelui, umeri şi gât“, spune Simon Costain de la Centrul pentru Mers şi Postură, din Londra. Să te vezi într-o oglindă este o bună metodă de a te forţa să stai drept.

Dă-ţi jos ochelarii ca să alungi oboseala. „De fiecare dată când mă simt obosită, îmi dau jos ochelarii pentru câteva minute, mă opresc din ce fac, dacă citesc sau mă uit la televizor, şi închid ochii. Asta ajută ochii să nu se mai focuseze pe ceva anume, relaxează muşchii ochilor, iar tensiunea care cauzează oboseala este eliminată“, susţine Andrew Lotery, profesor de oftalmologie la University of Southampton.

Dă-ţi sacoul jos când ajungi la serviciu. „Orice îmbrăcăminte rigidă îţi distorsionează poziţia şi cauzează dureri de spate. De asemenea, te forţează să respiri folosind partea superioară a plămânilor, fapt ce creează tensiune la nivelul umerilor şi afectează poziţia şi respiraţia“, spune Robin Shepherd, preşedinte la General Osteopathic Council.

Ţine-ţi mâinile în buzunare în locuri aglomerate. „Când sunt în tren, îmi ţin mâinile în buzunare sau citesc o carte. Virusurile se pot transmite prin atingerea unei suprafeţ e contaminate, după care îţi pui mâna la nas“, afirmă Ron Eccles, director la Cardiff University.

sursa:www.evz.ro

Niciun comentariu: